
Schoolweging
De schoolweging van Lukasschool Amsterdam is 35,08 , met een spreiding van 6,34 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Lukasschool Amsterdam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.51 | 170.32 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij hebben zelf ambitiedoelen per vakgebied (spelling, rekenen wiskunde, begrijpend lezen, technisch lezen) vastgesteld. De analyse van de resultaten worden 4x per jaar besproken (2x korte schoolbespreking en 2x een grote schoolbespreking) met het gehele team. Voor de invulling van het programma is het leerteam OGW (leerkrachten, intern begeleiders, en directeur) verantwoordelijk. Vanuit de analyse stellen de groepsleerkrachten een groepsoverzicht op en bepalen (vaak in overleg met de intern begeleiders) de aanpak voor een half jaar).
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Om goed te kunnen leren, is het belangrijk dat alle leerlingen zich goed voelen op school. Onze school besteedt daarom veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. We doen dit, omdat wij hen willen opvoeden tot verantwoorde (wereld)burgers. Ze moeten goed voor zichzelf kunnen zorgen en goed kunnen omgaan met de mensen en de wereld om hen heen (dichtbij en verder weg). De ontwikkeling van de leerling en de groep wordt tijdens de groeps en/of leerlingbespreking besproken door de leerkracht(en) en de KC. Wij vinden het belangrijk, dat onze leerlingen, maar ook onze teamleden leren om goed samen te leven en om samen te werken met anderen. Onze ambities zijn: Onze school volgt structureel en systematisch de sociaal-emotionele ontwikkeling m.b.v. Leerling in beeld. De methode Leefstijl wordt structureel ingezet voor de sociaal-emotionele ontwikkeling; Wij voeden onze leerlingen op tot mensen die ‘meedoen’, die actief betrokken willen zijn bij de samenleving en die gericht zijn op samenwerking; Wij richten ons op de algemene ontwikkeling van leerlingen en wij geven hen culturele bagage mee voor het leven (waarbij wij ook de ouders zoveel mogelijk proberen te betrekken; De school zorgt voor de veiligheid (sociaal, fysiek en psychisch) van de leerlingen en teamleden; De school bevraagt de leerlingen jaarlijks m.b.t. het welbevinden en betrokkenheid op school; De school bespreekt haar kwaliteit regelmatig met de leerlingraad; De school bevraagt de medewerkers en ouders regelmatig m.b.t. de veiligheid & tevredenheid op school; De leerkrachten zijn in staat het gedifferentieerd werken goed te organiseren en stemmen hun instructie én verwerking af op verschillen tussen leerlingen (3 niveaus; basis/intensief/verdiepend); De leerkrachten kennen de onderwijsbehoeftes van de leerlingen (ParnasSys). LEES MINDER
Opvoeden
'Wereldburger'
'Mensen zonder vrees'
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
De werkwijze is in het bovenstaande stuk beschreven.