
De resultaten van IBS De Vijgenboom in Amsterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IBS De Vijgenboom, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van IBS De Vijgenboom
De schoolweging van De Vijgenboom is 34,90 , met een spreiding van 5,20 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past IBS De Vijgenboom bij jullie?
Ontdek hoe goed IBS De Vijgenboom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IBS De Vijgenboom?
Vanwege de hoge schoolweging zien we een bredere adviesspreiding: 15% praktijkonderwijs (regio: 8%), 30% vmbo, 35% havo en 20% vwo. Opvallend is het relatief hoge percentage praktijkadviezen, wat aansluit bij de ondersteuningsbehoefte van de complexe populatie. De school benadrukt in haar beleid een 'opwaartse advisering' bij doorlopende ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van IBS De Vijgenboom in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Bij follow-up blijkt 68% van de leerlingen op of boven advies te presteren (landelijk: 63%). Slechts 7% presteert onder advies, tegenover 11% landelijk. Deze cijfers onderstrepen het effect van de intensieve mentorprogramma's en klassenverkleining die de school hanteert.