Gerhardschool

De resultaten van Gerhardschool in Amsterdam

Current section: resultaten
Valentijnkade 62
1095 JL Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Gerhardschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Gerhardschool

Schoolweging
Spreiding

Hoe goed past Gerhardschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Gerhardschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Gerhardschool?

De schooladviezen laten een sterke focus zien op theoretische leerwegen: 20% havo/vwo en 25% vwo-advies (versus 12% en 18% regionaal). Praktijkonderwijs blijft met 3% iets boven het regionale gemiddelde (1,5%), wat past bij de diverse leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Zitten de oud-leerlingen van Gerhardschool in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 6% van de leerlingen presteert onder hun schooladvies (landelijk: 11,8%), terwijl 28% boven het advies uitkomt. Dit benadrukt de effectiviteit van de doorstroombegeleiding en aansluiting op het voortgezet onderwijs, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.

Sociale ontwikkeling

De Gerhardschool besteedt veel aandacht aan een brede ontwikkeling van de leerlingen. Enerzijds wordt onderwijs op maat geboden, rekening houdend met de mogelijkheden van de leerling. Anderzijds wordt gewerkt aan positieve gedragsverandering. Door het duidelijke, veilige en gestructureerde klimaat binnen de school komen leerlingen toe aan een hun cognitieve ontwikkeling. Hiertoe maakt de Gerhardschool gebruik van moderne lesmethodes en leermiddelen en van het op maat gemaakte GIP-ADI lesmodel. Veel van de leerlingen hebben een minder realistisch zelfbeeld en hebben moeite om hun gevoelens op een goede manier te uiten. In de groepen wordt systematisch aandacht besteed aan goed gedrag, omgangsregels en burgerschapsvorming. De leerlingen wordt geleerd om problemen op een juiste wijze op te lossen. De school komt tegemoet aan specifieke didactische en pedagogische behoeften van de leerlingen. Er wordt gewerkt in kleine klassen onder leiding van speciaal opgeleide leerkrachten. LEES MINDER

Respect

Veiligheid

Verantwoordelijkheid