Dr. E. Boekmanschool in Amsterdam

De resultaten van Dr. E. Boekmanschool in Amsterdam

Current section: resultaten
Korte Lepelstraat 81
1018 Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Dr. E. Boekmanschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Dr. E. Boekmanschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Dr. E. Boekmanschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Toekomstig Leren

Het fundamenteel niveau vormt de essentiële basis voor taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht met de doorstroomtoets, een cruciale graadmeter voor de ontwikkeling van uw kind. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Op de Dr. E. Boekmanschool streven we ernaar dit percentage te overtreffen, zodat elke leerling een solide start maakt in het vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Gaan voor Excellentie

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus doel dat de ontwikkeling van onze leerlingen verder stimuleert dan het basisniveau. Op de Dr. E. Boekmanschool moedigen we leerlingen aan om ook dit hogere niveau te bereiken, wat getuigt van diepgaande kennis en vaardigheden. De specifieke doelstelling voor het streefniveau wordt per school bepaald door de inspectie, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Wij zetten ons volledig in om de vastgestelde signaleringswaarde voor het streefniveau te behalen en te overstijgen, wat de kwaliteit van ons onderwijs onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Dr. E. Boekmanschool?

Op de Dr. E. Boekmanschool volgen we de landelijke richtlijnen voor het schooladvies in groep 8. Leerlingen ontvangen tussen 10 en 31 januari hun voorlopige schooladvies, opgesteld door hun leerkracht. Dit advies is cruciaal voor de aanmelding bij het voortgezet onderwijs. De doorstroomtoets, die in de eerste week van februari plaatsvindt, speelt een belangrijke rol bij het definitieve schooladvies. Een hogere score dan het voorlopige advies kan leiden tot een bijstelling naar boven. Een lagere score verandert het advies echter niet, wat zorgt voor stabiliteit in het traject. De landelijke aanmeldweek, van 25 tot en met 31 maart 2025, is een belangrijk moment. Alle leerlingen van groep 8 melden zich dan gelijktijdig aan bij middelbare scholen. Dankzij het vroege definitieve advies kan elke leerling zich op het juiste niveau aanmelden, wat gelijke kansen op de school van hun voorkeur garandeert. Volg de tijdlijn: - Voorlopig schooladvies: 10-31 januari 2024. - Doorstroomtoets afname: Eerste helft februari 2024. - Uitslag doorstroomtoets: Halverwege maart 2024. - Definitief schooladvies: Uiterlijk 24 maart 2024. - Aanmelding middelbare school: 25-31 maart 2025. Bij het bepalen van het schooladvies werken de leerkrachten nauw samen met de intern begeleider en de directie van de Dr. E. Boekmanschool.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Dr. E. Boekmanschool: Een Veilige Basis voor Groei

Op de Dr. E. Boekmanschool in Amsterdam geloven we sterk in de kracht van een veilige leeromgeving voor optimale kinderlijke ontwikkeling. Wij waarborgen een sfeer waarin elke leerling zich gerespecteerd voelt en de ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Conflicten worden constructief opgelost, met een focus op verbale communicatie en wederzijdse ondersteuning. Onze prioriteit ligt bij de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen. Wij hanteren een proactieve aanpak, waarbij we de nadruk leggen op preventie om een positief schoolklimaat te creëren. Dit omvat het actief bevorderen van respect, het aanmoedigen van onderlinge steun en het aanleren van effectieve conflictbeheersing, wat essentieel is voor een gebalanceerde ontwikkeling.

Veilige en Respectvolle Schoolomgeving

Proactieve Preventieve Aanpak

Wederzijds Respect en Ondersteuning

Hoe bevordert de Dr. E. Boekmanschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Het sociaal-emotionele welbevinden van onze leerlingen is cruciaal voor hun algehele functioneren en leerproces. Daarom integreren we structureel en systematisch aandacht voor deze ontwikkeling in ons onderwijs. We streven ernaar leerlingen de vaardigheden mee te geven om goed voor zichzelf te zorgen en positieve relaties aan te gaan met hun omgeving. De voortgang van zowel individuele leerlingen als de groep wordt nauwlettend gevolgd. Tijdens reguliere groepsbesprekingen, onder begeleiding van de leerkracht en intern begeleider, worden ontwikkelingen geëvalueerd en worden passende aanpakken voor zowel groepen als individuen besproken en geïmplementeerd.

Welke methoden gebruikt de Dr. E. Boekmanschool voor sociaal-emotioneel leren?

De Dr. E. Boekmanschool zet effectieve methodieken in om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren. Deze methoden zijn erop gericht om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld. Onze school maakt gebruik van bewezen lesprogramma's zoals Kanjer trainingen en Taakspel. Deze programma's bieden concrete handvatten voor zowel leerlingen als leerkrachten om een positieve en ondersteunende leeromgeving te waarborgen, waarin sociale competenties centraal staan.

Hoe registreert de school de sociale vooruitgang van leerlingen?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratie-instrumenten. Deze tools helpen ons om de sociale dynamiek binnen klassen en de individuele ontwikkeling van leerlingen te monitoren. Binnen onze school hanteren we de volgende registratievormen: Kanvas en Sociogram. Deze methoden bieden waardevolle inzichten in sociale relaties en gedragingen, wat ons in staat stelt om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig.

Inspectierapport Dr. E. Boekmanschool: Kwaliteitsbeoordeling Onderwijsinspectie

In december 2015 heeft de Onderwijsinspectie een bezoek gebracht aan onze school, de Dr. E. Boekmanschool. De inspectie heeft geconcludeerd dat het onderwijs op onze basisschool van voldoende kwaliteit is. Wij nodigen u van harte uit om het volledige inspectierapport van onze school te downloaden. Daarnaast vindt u hier ook het inspectierapport van ons bestuur, Onderwijs aan de Amstel, dat een "goed" als beoordeling heeft ontvangen. Als onderdeel van Onderwijs aan de Amstel, een bestuur met 22 scholen in Amsterdam, streven we continu naar de beste educatieve ervaringen voor onze leerlingen.

Resultaten | Dr. E. Boekmanschool in Amsterdam | [2025] Schoolregister