De Blauwe Lijn

De resultaten van De Blauwe Lijn in Amsterdam

Current section: resultaten
Kortvoort 61 A
1104 NA Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Blauwe Lijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van De Blauwe Lijn

Schoolweging
35.89
Spreiding
6.26

De schoolweging van De Blauwe Lijn is 35,89 , met een spreiding van 6,26 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past De Blauwe Lijn bij jullie?

Ontdek hoe goed De Blauwe Lijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

89.5% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven de signaleringswaarde van 85%. Desondanks scoort de school hiermee iets lager dan vergelijkbare instellingen (92.7%), wat past bij een bredere onderwijsaanpak voor diverse niveaus.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

31.1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, exact gelijk aan de signaleringswaarde (32.8%) voor deze school. Hoewel dit lager is dan het regionale gemiddelde (46.9%), toont dit een realistische ambitie gezien de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 35.89).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Blauwe Lijn?

Het advies is verdeeld met nadruk op mavo/mavo-havo (20.95% vmbo-(g)t en 9.52% vmbo-(g)t/havo). Opvallend is het beperkte aandeel vwo-adviezen (11.9% vs. 18.6% regio), passend bij de schoolweging. Wel scoort de school hoger in begeleid succes: 75% blijft na 3 jaar op adviesniveau (landelijk 62.9%).

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Blauwe LijnGemeente AmsterdamNederland
LIB168.42175.51175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

In de groepsoverzichten zijn naast de referentiedoelen ook doelen m.b.t. de tussenresultaten van cito opgenomen. De tussenresultaten zijn uitgangspunt voor de evaluatie van de groepsplannen en de schoolevaluatie met behulp van de datamuur. Aan de hand van deze evaluaties wordt de strategie voor de komende periode uitgezet.

Zitten de oud-leerlingen van De Blauwe Lijn in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

28.6% presteert boven advies (vs. 25.3% landelijk), dankzij intensieve monitoring zoals omschreven in het schoolprofiel. Slechts 8.6% zit onder advies (landelijk 11.8%), wat de kwaliteit van het plaatsingsproces onderstreept.

Sociale ontwikkeling

De missie is waar wij voor staan, de visie is waar wij de komende vier jaar voor gaan:Onderzoekend leren, onderwijs in samenhang, kennis en vaardigheden, feedback en dialoog zijn onze kernwoorden. Op de Blauwe Lijn wordt thematisch, samenhangend en adaptief onderwijs aan alle leerlingen aangeboden.Het uitgangspunt voor de ontwikkelingen binnen het (passend) onderwijs op onze school zijn altijd de leerlingen. De Blauwe Lijn ziet het als de belangrijkste taak de kinderen een goede basis mee te geven voor de toekomst. LEES MINDER

Onderzoekend leren

Onderwijs in samenhang

Transparantie

Wat is de werkwijze van De Blauwe Lijn voor sociale ontwikkeling?

De kernwoorden van De Blauwe Lijn zijn onderzoekend leren, onderwijs in samenhang, kennis en vaardigheden, feedback en dialoog. De school biedt samenhangend, thematisch en adaptief onderwijs. De methode 'Hart en Ziel' wordt ingezet om de sociaal-emotionele behoeften van individuele leerlingen in kaart te brengen. Leerkrachten vullen twee keer per jaar een vragenlijst in over de sociaal-emotionele vaardigheden van leerlingen. Leerlingen vanaf groep 5 vullen een vragenlijst in over hun welbevinden en veiligheid, wat aansluit op de visie van feedback en dialoog.

Welke registratievormen gebruikt De Blauwe Lijn om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

De Blauwe Lijn gebruikt Kijk!, Hart en Ziel en Sociaal Emotionele Vragenlijsten om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren gebruikt De Blauwe Lijn?

De Blauwe Lijn gebruikt Kanjer trainingen als methode voor sociaal-emotioneel leren.