Bijlmerhorst in Amsterdam

Het team van Bijlmerhorst in Amsterdam

Current section: team
Egoli 12
1103 Amsterdam

Zie hier hoe het team van Bijlmerhorst is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bijlmerhorst. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Bijlmerhorst bij jullie?

Ontdek hoe goed Bijlmerhorst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Bijlmerhorst zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.5%)
Man (13.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bijlmerhorst. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.4%)
25-35 jaar (24.3%)
35-45 jaar (29.7%)
45-55 jaar (13.5%)
55-65 jaar (24.3%)
&ge;65 jaar (2.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Bijlmerhorst werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (52.8%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (22.2%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bijlmerhorst gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Leerkrachtvervanging op Basisschool Bijlmerhorst

Voor het schooljaar 2024-2025 heeft Basisschool Bijlmerhorst een robuust intern systeem voor leerkrachtvervanging geïmplementeerd. Elke onderbouw, middenbouw en bovenbouw beschikt over een fulltime boventallig personeelslid dat flexibel inzetbaar is voor directe vervanging. Dit zorgt voor continuïteit in de klas en minimale verstoring van het leerproces. Daarnaast versterken we ons team met enthousiaste zij-instromers en getalenteerde vierdejaars studenten van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA). Deze samenwerkingen garanderen niet alleen deskundige vervanging, maar bieden ook frisse perspectieven en innovatieve lesmethoden, met soms zelfs een dubbele bezetting in bepaalde groepen voor extra ondersteuning.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Bijlmerhorst: Specialisten voor Succes

3

Taal en Rekenen: Verbetering van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Gespecialiseerde Rekendocent
Leescoördinator voor Plezier in Lezen

Toelichting van de school:

Vanaf schooljaar 2024-2025 versterken we ons team met een leescoördinator voor twee weken per maand. Deze specialist ontwikkelt ons leesbeleid en verrijkt de schoolbibliotheek in samenwerking met de OBA. De leescoördinator implementeert het leesplan, organiseert leesactiviteiten en deelt expertise over jeugdliteratuur met ons team. Ons doel is een stimulerende leesomgeving te creëren voor alle leerlingen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Individuele Behoeften
Adviesloket voor Specialistisch Advies

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist richt zich dit schooljaar op preventieve ondersteuning, zodat we uitdagingen vroegtijdig signaleren. Bij complexe vraagstukken zoeken we professioneel advies bij het Adviesloket, met Marilou van Ginkel als contactpersoon. Het Adviesloket ondersteunt ons bij reguliere zorg en preventieve maatregelen op alle niveaus. Ons team maakt tevens frequent gebruik van het Zonova Adviesteam, ons eigen expertisecentrum.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studievaardigheden
Intern Begeleider voor Studieondersteuning

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider beschikt over de nodige kennis om leerlingen optimaal te ondersteunen bij gedrag en werkhouding. Zij volgt regelmatig trainingen om evidence-based keuzes te maken. Indien nodig, consulteren we het Adviesloket, met Marilou van Ginkel als aanspreekpunt, voor specifieke uitdagingen. Daarnaast coacht onze gedragsspecialist collega's om sensitief onderwijs te bieden, wat bijdraagt aan een positieve leeromgeving.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Kinderen

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsstimulatie

Toelichting van de school:

Een toegewijde fysiotherapeut is wekelijks op onze schoollocatie aanwezig om leerlingen te ondersteunen bij hun motorische en lichamelijke ontwikkeling. Deze specialistische zorg draagt bij aan een gezonde groei en ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons schoolteam telt tien gecertificeerde BHV-ers die bekwaam zijn in bepaalde medische handelingen en persoonlijke verzorging. Voor overige medische zorg verwijzen we, in overleg met ouders, naar gespecialiseerde zorgverleners zoals huisartsen of ziekenhuizen. Bij specifieke behoeften streven we naar maatwerkoplossingen. We waarborgen de veiligheid en het welzijn van elke leerling door proactief te handelen en samen te werken met externe medische professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Klimop klas
Doelab
Orthotheek
Day a Weekschool
OBA op school

Ontdek de Diverse Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool Bijlmerhorst

Maatwerk Onderwijs voor Elk Kind

Bij Basisschool Bijlmerhorst zetten we ons in voor optimale ontwikkeling van elke leerling. We bieden gespecialiseerde begeleiding aan diverse doelgroepen, waaronder cognitief getalenteerde kinderen die extra uitdaging zoeken. Ons team staat klaar voor nieuwkomersleerlingen en kinderen die Nederlands als tweede taal leren. Specifieke aandacht gaat uit naar leerlingen met een achterstand in taal, lezen of rekenen. Ook kinderen met dyslexie en dyscalculie ontvangen de nodige ondersteuning. Voor de toekomst breiden we ons aanbod uit met een tweede leescoördinator en een gespecialiseerde taalspecialist. Zo blijven we ons onderwijs verbeteren en garanderen we de best mogelijke leerervaring voor alle kinderen op onze school in Amsterdam Zuidoost.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Toekomstig Succes

Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan?

Ons schoolplan focust de komende jaren op significante verbeteringen in taal- en leesonderwijs, en rekenvaardigheden. We baseren onze aanpak op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en implementeren effectieve organisatorische veranderingen. Via het High Performing traject van Academica streven we ernaar een toonaangevende onderwijsorganisatie te worden. Burgerschapsvorming krijgt een centrale plaats door de implementatie van 'De Vreedzame School'. Elke leerkracht verzorgt lessen die kinderen leren maatschappelijk betrokken te zijn, de democratische beginselen van onze samenleving te begrijpen en respect te tonen voor iedereen. Voor komend schooljaar onderzoeken we hoe we onze burgerschapsdoelen nog beter kunnen monitoren en borgen.

Hoe Realiseert Bijlmerhorst Haar Onderwijsdoelen?

Kwaliteitszorg is de ruggengraat van ons dagelijks onderwijs, gericht op het continu bewaken, verbeteren en borgen van onze onderwijskwaliteit. We stellen heldere doelen en kwaliteitsstandaarden vast. Jaarlijks ontwikkelen we ambitiekaarten, direct voortkomend uit de doelstellingen in ons schoolplan. Deze ambities worden samen met het team geformuleerd na grondige analyses (MM en M-E). Twee keer per jaar evalueren we gezamenlijk de schoolse doelen en passen deze aan. Directie en intern begeleiders stellen gezamenlijk doelen op, gebaseerd op leerlingresultaten uit zowel de lange cyclus (doorstroomtoetsen) als de middellange cyclus. Teamleiders en directie plannen de realisatie van deze ambitiekaarten door het schooljaar heen, zodat we gefocust blijven op onze gezamenlijke ontwikkelingspaden. Voortgang van leerlingen monitoren we op drie niveaus: de lange cyclus (cito-toetsen van januari en juni), de middellange cyclus (methodetoetsen per blok van ongeveer 8 weken) en de korte, dagelijkse cyclus. Dagelijks evalueren we formatief, bijvoorbeeld met 'show what you know'-vragen en door actief begrip te toetsen tijdens de lessen. De professionele ontwikkeling van docenten volgen we via de gesprekscyclus. Elk teamlid stelt een persoonlijk ontwikkelingsplan op, dat tweemaal per jaar wordt geëvalueerd tijdens functioneringsgesprekken. Collega's zonder vaste aanstelling hebben jaarlijks een functionerings- en beoordelingsgesprek. Voor collega's met een vaste aanstelling vinden deze gesprekken plaats zoals nodig, naast de POP-gesprekken. Jaarlijkse klassenbezoeken bieden ons inzicht in het pedagogisch-didactisch handelen, wat essentieel is voor het beoordelen van onze onderwijskwaliteit. Knelpunten en verbeterpunten identificeren we via diverse kanalen. Scholen voeren eens in de vier jaar een begeleide zelfevaluatie uit via Klasse! met externe auditors. Binnen Zonova schrijven we jaarlijks een zelfevaluatie gericht op een specifieke ambitie uit ons strategisch beleidsplan. De M- en M-E analyses vormen de basis voor onze jaarlijkse evaluatie, waarbij we doelen bijstellen op basis van de resultaten. Actieplannen worden ontwikkeld om de kwaliteit te verhogen. Deze plannen komen voort uit zelfevaluaties en jaarlijkse opbrengsten, en kunnen gericht zijn op specifieke bouwen of de gehele school. We waarborgen de betrokkenheid van alle belanghebbenden. Ouderbetrokkenheid is cruciaal voor goede leerprestaties. Daarom organiseren we elke twee jaar een oudertevredenheidsenquête. Daarnaast faciliteren we woensdagochtend koffieochtenden waar ouders in gesprek gaan met de brugfunctionaris en directie, om zo de betrokkenheid te peilen en te versterken. Ouders zijn onze educatieve partners. Jaarlijks bevragen we leerlingen via een vragenlijst over hun gevoel van sociale veiligheid en hun ervaringen met leerkrachten. Deze feedback integreren we in klassenbezoeken en functioneringsgesprekken. Medewerkers vullen jaarlijks een vragenlijst in; de resultaten bespreken we in een teamvergadering om gezamenlijke acties te formuleren. Verantwoording afleggen doen we jaarlijks aan de onderwijsinspectie en andere instanties, zoals de gemeente en het bestuurskantoor Zonova. Dit omvat verantwoording over rijksbijdragen, gemeentelijke gelden voor onderwijsversterking en de leeropbrengsten van onze leerlingen.

Optimale Start voor Jonge Kinderen bij Basisschool Bijlmerhorst

Toelichting van de school

Basisschool Bijlmerhorst legt een sterke nadruk op een naadloze overgang van voorschool naar basisschool. We werken intensief samen met erkende partners in de kinderopvang en peuteropvang om een consistente en stimulerende leeromgeving te garanderen. Door gezamenlijke themaplanning en afgestemde activiteiten, zoals uitdagende herfstwandelingen of gezamenlijke culturele optredens, bevorderen we de educatieve continuïteit en sociale ontwikkeling van elk kind. Uw kind wordt zo optimaal voorbereid op een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod biedt Basisschool Bijlmerhorst aan voor jonge kinderen?

Basisschool Bijlmerhorst biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat toegang tot kwalitatieve Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de aanwezigheid van een kinderdagopvang op het schoolcomplex, wat zorgt voor een veilige en vertrouwde omgeving. Deze faciliteiten garanderen een vloeiende overgang en een doorlopende leerlijn vanaf de jongste jaren. We zetten ons in voor een complete ontwikkelingsondersteuning.

Basisschool Bijlmerhorst biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat toegang tot kwalitatieve Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de aanwezigheid van een kinderdagopvang op het schoolcomplex, wat zorgt voor een veilige en vertrouwde omgeving. Deze faciliteiten garanderen een vloeiende overgang en een doorlopende leerlijn vanaf de jongste jaren. We zetten ons in voor een complete ontwikkelingsondersteuning.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's
Dichtbij gelegen kinderdagopvang op hetzelfde complex

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool Bijlmerhorst samen voor het jonge kind?

Basisschool Bijlmerhorst onderhoudt waardevolle samenwerkingen met vooraanstaande kinderopvangpartners om een holistische ontwikkeling te waarborgen. We werken nauw samen met 'De Blokkenhut', een gerenommeerde peuteropvang en kinderopvang die bekend staat om hun speelse en educatieve aanpak. Daarnaast is er een partnerschap met 'Swazoom - De Egeltjes', een kindcentrum dat zich richt op een brede ontwikkeling en een veilige basis biedt. Deze samenwerkingen versterken de educatieve continuïteit en bieden uw kind de best mogelijke start.

Basisschool Bijlmerhorst onderhoudt waardevolle samenwerkingen met vooraanstaande kinderopvangpartners om een holistische ontwikkeling te waarborgen. We werken nauw samen met 'De Blokkenhut', een gerenommeerde peuteropvang en kinderopvang die bekend staat om hun speelse en educatieve aanpak. Daarnaast is er een partnerschap met 'Swazoom - De Egeltjes', een kindcentrum dat zich richt op een brede ontwikkeling en een veilige basis biedt. Deze samenwerkingen versterken de educatieve continuïteit en bieden uw kind de best mogelijke start.

Team | Bijlmerhorst in Amsterdam | [2025] Schoolregister