Alan Turingschool in Amsterdam

De resultaten van Alan Turingschool in Amsterdam

Current section: resultaten
Poolstraat 2
1018 Amsterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Alan Turingschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Alan Turingschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Alan Turingschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Alan Turingschool

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm waarbij minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het behalen van het fundamenteel niveau, een standaard die uniform is voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Alan Turingschool Amsterdam

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau; ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel doelpercentage vast voor het behalen van het streefniveau. Dit percentage dient als de specifieke signaleringswaarde voor de prestaties van onze school op dit niveau.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Alan Turingschool?

Op de Alan Turingschool in Amsterdam ontvangen leerlingen in groep 8 een essentieel doorstroomadvies voor het vervolgonderwijs. Dit advies is het resultaat van een zorgvuldig proces, waarbij gesprekken met ouders, de leerling zelf, de intern begeleider, de groepsleerkracht en de schoolleiding centraal staan. Het voorlopige advies wordt reeds aan het einde van groep 7 gedeeld. Halverwege groep 8 ontvangen de leerlingen en hun ouders het definitieve schooladvies, dat de basis vormt voor de aanmelding bij een middelbare school.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Alan Turingschool: Groei en Welzijn

Op de Alan Turingschool geloven we sterk in het belang van sociaal-emotioneel leren. Dit proces helpt onze leerlingen essentiële levensvaardigheden te ontwikkelen, waarmee ze hun persoonlijke leven, vriendschappen en toekomstige carrière vormgeven op een effectieve en ethische manier. Onderzoek toont aan dat een positief schoolklimaat en gerichte aandacht voor sociaal-emotioneel leren de academische prestaties met wel 11% kunnen verbeteren. Onze aanpak versterkt niet alleen de leerresultaten op het gebied van rekenen, taal en lezen, maar bevordert ook de mentale gezondheid en het algehele welzijn van elk kind. Dit sluit naadloos aan bij het principe van 'teaching the whole child', waarbij we niet alleen focussen op kennisoverdracht, maar ook op de persoonlijke groei van elke leerling. Onze leerlingen worden gestimuleerd om: - Een gezonde levensstijl te omarmen. - Zich veilig en geborgen te voelen binnen onze schoolomgeving. - Gemotiveerd te blijven voor hun leerproces. - Uitgedaagd te worden om hun academische doelen te bereiken. - Ondersteund te worden door ons toegewijde en professionele team.

Veiligheid

Verantwoordelijkheid

Vertrouwen

Hoe bevordert de Alan Turingschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze leerkrachten hanteren een proactieve pedagogische aanpak in de dagelijkse lespraktijk. Ze stimuleren en bekrachtigen gewenst gedrag bij alle leerlingen in elke situatie. We besteden veel aandacht aan de drie belangrijke leerlijnen voor sociaal-emotionele ontwikkeling, zoals geformuleerd door SLO.

Welke methoden gebruikt de Alan Turingschool voor sociale opbrengsten en sociaal-emotioneel leren?

De Alan Turingschool maakt gebruik van de volgende methoden en registratievormen om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen te monitoren en te bevorderen: Registratie: - Zien Methoden voor sociaal-emotioneel leren: - School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)

Inspectierapport Alan Turingschool: Een 'goed' beoordeeld basisschool

De Alan Turingschool is trots op de waardering ‘goed’ die de school per 3 oktober 2019 heeft ontvangen van de Onderwijsinspectie. Deze positieve beoordeling is het resultaat van een grondige analyse van onze schoolambities en de succesvolle realisatie daarvan. De introductie van de ‘goed’ waardering door de inspectie dient als stimulans voor scholen om continue kwaliteitsverbetering na te streven, een doel waar de Alan Turingschool zich volledig aan committeert. Binnen de kwaliteitsstandaard voor het onderwijsproces blinkt de Alan Turingschool uit op de gebieden van aanbod, samenwerking en didactisch handelen. Ook op het gebied van het schoolklimaat, specifiek het pedagogisch klimaat, scoort de school uitstekend. Verder zijn de kwaliteitsstandaarden voor kwaliteitszorg, kwaliteitscultuur en verantwoording en dialoog positief beoordeeld, wat de algehele kwaliteit van ons onderwijs onderstreept. Momenteel zijn de meest recente inspectieresultaten nog niet online beschikbaar via de officiële website van de Onderwijsinspectie (www.onderwijsinspectie.nl). De resultaten die u daar mogelijk aantreft, betreffen het Periodiek Kwaliteitsonderzoek Onderwijs (PKO) van mei 2016 en zijn gerelateerd aan basisschool De Pool, en niet aan de Alan Turingschool. Wij adviseren u om deze pagina regelmatig te bezoeken voor de meest actuele informatie zodra deze beschikbaar komt.

Resultaten | Alan Turingschool in Amsterdam | [2025] Schoolregister