10e Montessorischool De Meidoorn
Chasséstraat 59
1057 JA Amsterdam

Schoolweging

Schoolweging
26.17
Spreiding
7.28

De schoolweging van De Meidoorn 10e Montessorischool is 26,17 , met een spreiding van 7,28 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Meidoorn 10e MontessorischoolGemeente AmsterdamNederland
LIB176.74175.51175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussentijdse resultaten vormen een onderdeel van het in kaart brengen van de leerontwikkeling van de kinderen. Als er een methodegebonden toets of Citotoets is afgenomen wordt een analyse gemaakt door de leerkracht. Naast de leerkracht kijkt ook de intern begeleider mee. In een groepsbespreking worden de resultaten geëvalueerd. Methodegebonden toetsen die zijn afgenomen worden ook gebruik voor het in kaart brengen van de leerontwikkeling. Met deze gegevens maakt de leerkracht een groepsoverzicht. Hierin staat bij welke onderdelen de leerlingen extra ondersteuning nodig hebben. De tussenresultaten vormen niet een doel op zich, maar maken onderdeel uit van het hele leerproces

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

De sociaal emotionele ontwikkeling van de kinderen staat centraal. Het hele schooljaar wordt er met de kinderen gewerkt aan een goed schoolklimaat en een optimale ontwikkeling van de kinderen. Er is geen schoolbrede aanpak. De leerkracht kijkt naar wat het kind en de klas nodig heeft en handelt hiernaar.

welbevinden

vertrouwen

respect hebben voor elkaar

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

De leerkracht brengt de kinderen twee keer per jaar in kaart op sociaal-emotioneel gebied. Met de intern begeleider worden alle kinderen besproken.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Alles Kidzzz SOEMO-kaarten Sta sterk (training) Reflectieve gesprekken Individuele trainingen De leerkracht bepaalt zelf wat nodig is