
Schoolweging
De schoolweging van Het Palet Amstelveen is 28,43 , met een spreiding van 7,44 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
99,2% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, significant hoger dan de landelijke signaleringswaarde (85%) en het vergelijkingsgemiddelde (96,4%). De school garandeert hiermee sterke basisvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
72,2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 48,6% en het vergelijkingsgemiddelde van 60,5%. Dit illustreert een effectieve focus op maatwerk voor talentontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het Palet geeft een opvallend hoog percentage vwo-adviezen (28,6% vs. 18,6% regio), terwijl praktijkonderwijs niet voorkomt in de adviezen (vs. 1,01% vergelijkbare scholen). De adviesverdeling benadrukt academische ambities: 57,1% havo/vwo-advies tegenover 35,7% vmbo-gerelateerde adviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Het Palet Amstelveen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij volgende onze leerlingen op de volgende manier: - middels het observatie en registratiesysteem van "het Digikeuzebord" bij de groepen 1-2 - eigen observaties van de leerkracht - periode toetsen vanuit de methodes van de basisvakken - Leerling volgsysteem van Cito "Leerling in Beeld" , twee keer per jaar. - Eindtoets van IEP in groep 8
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
41,7% van de leerlingen presteert boven hun advies (vs. 25,3% landelijk), terwijl 0% onder advies uitkomt (vs. 11,8% gemiddeld). Deze cijfers onderstrepen het conservatieve adviesbeleid en effectieve doorstroombegeleiding.
Sociale ontwikkeling
Wij willen dat alle leerlingen met plezier naar school komen en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Relatie, competentie en autonomie zijn voorwaarden om tot een plezierige ontwikkeling te komen. Een relatie met de leerkracht en met medeleerlingen zorgt voor verbondenheid. Een kind maakt deel uit van een gemeenschap en is altijd iemand in relatie tot een ander. Een kind moet zich competent voelen en gezien voelen. Een positieve benadering naar wie het kind is en wat het kan en nog niet kan maar gaat leren is essentieel om te kunnen groeien. Tenslotte is het kind een individu en proberen wij de autonomie en zelfstandigheid te vergroten waardoor de eigenwaarde van een kind tot ontwikkeling komt. LEES MINDER
Relatie
Competentie
Autonomie
Wat is de werkwijze van Het Palet voor sociale ontwikkeling?
Om de emotionele en sociale ontwikkeling te bevorderen, hanteert Het Palet de aanpak van Vreedzaam. Deze doorgaande lijn zorgt ervoor dat de kinderen gedurende 8 jaar op vaste thema's kunnen worden gevolgd en gestuurd. Sociale opbrengsten worden gehaald uit eigen observaties, kindgesprekken en driehoek-gesprekken (kind, ouder, leerkracht), ik-rapporten twee tot drie keer per jaar, jaarlijkse leerlingtevredenheidspeiling in Vensters waaruit een sociale veiligheidsmonitor wordt gehaald, en analyse in leeruniek, een dashboard om de brede ontwikkeling weer te geven, te analyseren en te evalueren.
Welke registratievorm(en) gebruikt Het Palet om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Het Palet gebruikt Leeruniek om sociale opbrengsten in kaart te brengen.