Basisschool Basisschool De Zwaluw in Amstelveen

Het team van Basisschool De Zwaluw in Amstelveen

Current section: team
Pastoor Van Zantenlaan 10
1189 Amstelveen

Zie hier hoe het team van Basisschool De Zwaluw is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Zwaluw. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Zwaluw bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Zwaluw bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Zwaluw zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Zwaluw. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.7%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (18.5%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (29.6%)
&ge;65 jaar (3.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Zwaluw werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.7%)
Direct ondersteunend personeel (26.9%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Zwaluw gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Zwaluw: Onze Aanpak

Op Basisschool De Zwaluw garanderen we dat uw kind altijd les krijgt, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Onze prioriteit ligt bij het continueren van kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij we streven naar de meest optimale oplossing voor elke situatie. We zetten ons primair in om vervanging intern te regelen. Dit doen we door collega-leerkrachten te vragen extra uren te maken, zodat de continuïteit van de lessen gewaarborgd blijft. Dit beleid zorgt ervoor dat de vertrouwde leeromgeving van uw kind zoveel mogelijk behouden blijft. In het huidige onderwijslandschap, gekenmerkt door een lerarentekort, kunnen we soms niet voorkomen dat vervanging door meerdere leerkrachten wordt geregeld of dat een klas tijdelijk wordt opgedeeld. In dergelijke gevallen gaan leerlingen met hun lesmateriaal aan de slag in een andere groep, onder begeleiding van een andere leerkracht. Het splitsen van klassen wordt enkel als tijdelijke oplossing ingezet, omdat dit anders de kwaliteit van het onderwijs voor alle leerlingen kan beïnvloeden. Het naar huis sturen van een groep leerlingen is een laatste redmiddel dat we strikt vermijden. Mocht dit onverhoopt toch nodig zijn, dan maken we waar mogelijk gebruik van digitale lesmethoden om de leerachterstand te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek

Individuele Leerondersteuning op Maat: Vinden van de Juiste Weg bij Basisschool De Zwaluw

Onze Aanpak voor Succesvol Leren: Een Diepgaande Toelichting

Bij Basisschool De Zwaluw erkennen we dat elk kind uniek is en zijn eigen leertraject volgt. Ons onderwijs, mede dankzij het Alles-in-1 lesprogramma, wordt flexibel aangepast aan individuele niveaus en leerstijlen. Naast klassikale instructie stimuleren we zelfstandig, coöperatief en individueel leren. Wij omarmen verschillen en zoeken continu naar passende oplossingen om aan de specifieke onderwijsbehoeften van elk kind te voldoen. Denk hierbij aan de inzet van een rustige werkplek, een flexibele statafel, een toegewijde buddy of het gebruik van gestructureerd leermateriaal. Onze ambitie is om een plek te creëren waar elk kind zich thuis voelt en optimaal kan ontwikkelen binnen De Zwaluw.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Continu Verbeteren bij Basisschool De Zwaluw

Welke ambitieuze doelen stellen we in ons jaarlijkse schoolplan?

Bij Basisschool De Zwaluw streven we naar voortdurende verbetering van ons onderwijs. Dit doen we middels een gestructureerd en cyclisch proces. Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd schooljaarplan op. Dit plan is een essentieel onderdeel van onze kwaliteitsverbeteringscyclus. Jaarlijks evalueren we de behaalde verbeteringen en identificeren we de volgende stappen die nodig zijn om ons onderwijs nog beter te maken. Deze cyclus wordt versterkt door diverse kwaliteitsmetingen. Denk hierbij aan diepgaande analyses van leerresultaten, tevredenheidsonderzoeken onder ouders, leerlingen en personeel, interne audits en officiële inspectiebezoeken. Zo waarborgen we een hoog niveau van onderwijskwaliteit.

Hoe borgen we de onderwijskwaliteit op alle niveaus?

De kwaliteitsbewaking op groeps- en leerlingniveau is primair de verantwoordelijkheid van onze toegewijde groepsleerkrachten. Zij passen hun groepsplannen continu aan op basis van nauwkeurige observaties, resultaten van methodegebonden toetsen en het IEP-LVS-systeem. In nauwe samenwerking met de intern begeleider (IB'er) worden groepsbesprekingen gevoerd. Hierin wordt bepaald hoe het onderwijs en de ondersteuning optimaal kunnen worden afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van de groep en individuele leerlingen. Meer details hierover vindt u in ons schoolondersteuningsprofiel. De intern begeleider analyseert de leerresultaten met behulp van trend- en jaaranalyses van tussentijdse en eindtoetsen. Deze analyses worden gedeeld met de directie en besproken in het voltallige team. We vergelijken onze resultaten met de vastgestelde inspectienormen en beoordelen de behaalde ontwikkelscores en het leerrendement van onze leerlingen. Onze directeur voert regelmatig 'flitsbezoeken' uit in de klassen, een vorm van 'management by walking around'. Bevindingen worden direct met de leerkrachten besproken. Ieder teamlid heeft jaarlijks minimaal drie gesprekken: een start-, voortgangs- en eindgesprek. Om de twee jaar voeren we uitgebreide tevredenheidspeilingen uit onder ouders, leerkrachten en leerlingen. De uitkomsten hiervan vormen de basis voor een concreet verbeterplan. Regelmatig organiseren we (onderwijskundige) vergaderingen en werkavonden om onze gezamenlijke doelen te bespreken en te realiseren. Tijdens teamvergaderingen staan belangrijke ontwikkelingen centraal, aangevuld met agendapunten ingebracht door het team zelf. Dit schooljaar implementeren we de 'LeerKRACHT' aanpak, gericht op continue professionele ontwikkeling met het motto 'Elke Dag Een Beetje Beter'. Hierbij is leren van en met elkaar cruciaal, onder andere door klassenbezoeken en gezamenlijke bordsessies. De directeur schakelt een externe adviseur/coach in bij het opstellen van het nieuwe schooljaarplan. Deze sparringpartner bevraagt de directeur kritisch over de schoolontwikkeling en de gemaakte keuzes. Alle initiatieven leiden tot concrete veranderingen in werkwijzen, didactiek of het leerstofaanbod. Deze verbeteringen worden duurzaam verankerd door ze vast te leggen in belangrijke schooldocumenten zoals ons schooljaarplan, schoolondersteuningsprofiel, jaar- en trendanalyses, onderwijsplannen en de schoolgids.

Hoe monitoren we de voortgang en het behalen van onze onderwijsdoelen?

De gedetailleerde werkwijze voor het monitoren van de voortgang en het behalen van onze onderwijsdoelen is uitgebreid beschreven in het voorgaande antwoord. Hierin wordt toegelicht hoe we zicht houden op de ontwikkeling van elke leerling en de effectiviteit van ons onderwijs.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Amstelveen

Toelichting van de school

Basisschool De Zwaluw in Amstelveen biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme start voor elk kind, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale ontwikkeling. Onze school is speciaal ingericht om jonge kinderen de ruimte te geven om te ontdekken, te creëren en zich volop te ontwikkelen. Met kleine klassen zorgen we voor persoonlijke aandacht, zodat uw kind zich geborgen en gewaardeerd voelt.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Zwaluw voor jonge kinderen?

Basisschool De Zwaluw in Amstelveen zet vol in op een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Hoewel we geen aparte 'extra' programma's aanbieden, is ons reguliere onderwijs al volledig afgestemd op de behoeften van jonge leerlingen. Dit betekent dat onze dagelijkse activiteiten, zoals spelend leren en gerichte aandacht voor sociale vaardigheden, al het nodige bieden voor een sterke start. Elk kind krijgt bij ons de kans om zich op zijn of haar eigen tempo te ontwikkelen binnen een ondersteunende omgeving.

Met welke partners werkt Basisschool De Zwaluw samen voor het jonge kind?

Basisschool De Zwaluw werkt nauw samen met Kinderservicehotels om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Deze samenwerking zorgt voor een breder aanbod en aanvullende expertise. Via Kinderservicehotels kunnen we bijvoorbeeld extra faciliteiten en pedagogische ondersteuning bieden die aansluiten bij onze visie op vroegontwikkeling. Deze partnerschappen verrijken de leerervaring van onze jongste leerlingen.

Basisschool De Zwaluw werkt nauw samen met Kinderservicehotels om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Deze samenwerking zorgt voor een breder aanbod en aanvullende expertise. Via Kinderservicehotels kunnen we bijvoorbeeld extra faciliteiten en pedagogische ondersteuning bieden die aansluiten bij onze visie op vroegontwikkeling. Deze partnerschappen verrijken de leerervaring van onze jongste leerlingen.

Team | Basisschool De Zwaluw in Amstelveen | [2025] Schoolregister