
De resultaten van Prins Willem Alexanderschool (locatie Randenbroek) in Amersfoort
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Prins Willem Alexanderschool (locatie Randenbroek), waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Prins Willem Alexanderschool (locatie Randenbroek) bij jullie?
Ontdek hoe goed Prins Willem Alexanderschool (locatie Randenbroek) bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op de Prins Willem Alexanderschool
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van het basisonderwijs zou moeten beheersen. Dit wordt zorgvuldig gemeten middels de eindtoets in groep acht, ook wel de doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te behalen. Deze 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze locatie. Op de Prins Willem Alexanderschool streven we ernaar deze norm ruimschoots te overtreffen, zodat al onze leerlingen beschikken over een solide basis voor hun verdere schoolloopbaan. Wij focussen op effectieve didactiek en gerichte ondersteuning om dit doel te bereiken.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie voor Uitmuntendheid op de Prins Willem Alexanderschool
Het streefniveau biedt een uitdagende ambitie die verder reikt dan het fundamenteel niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool individueel een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, is maatwerk voor onze school. Wij committeren ons aan het stimuleren van de intellectuele groei van elke leerling, met als doel het streefniveau te realiseren. Door gepersonaliseerd onderwijs en extra uitdagingen, moedigen we leerlingen aan hun volledige potentieel te benutten en uit te blinken in hun academische ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Prins Willem Alexanderschool (locatie Randenbroek)?
Op de Prins Willem Alexanderschool locatie Randenbroek begeleiden we onze groep 8 leerlingen zorgvuldig naar de volgende stap in hun onderwijsloopbaan. Het kiezen van het juiste middelbare schooltype is een belangrijke beslissing. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op hun prestaties in Cito-toetsen, hun inzet en werkhouding, en eventuele specifieke onderzoeksresultaten. Dit geeft een indicatie voor het vervolgonderwijs. In groep 8 wordt dit advies definitief vastgesteld. Leerlingen melden zich aan bij hun gekozen middelbare school. Na de aanmelding volgt de cruciale eindtoets, die ook meegenomen wordt in het schooladviesproces voor een optimale aansluiting.
Grafiek
Grafiek laden...
Inspectierapport Prins Willem Alexanderschool Randenbroek: Een Diepgaande Analyse
De onderwijsinspectie heeft op 22 november 2022 een grondig onderzoek uitgevoerd naar de kwaliteit van het onderwijs aan de Prins Willem Alexanderschool (locatie Randenbroek). Uit de jaarlijkse prestatie- en risicoanalyse blijkt dat er aandachtspunten zijn en dat de huidige onderwijskwaliteit nog niet voldoet aan de gestelde normen. Om de onderwijskwaliteit te verbeteren, is het cruciaal dat leerkrachten het onderwijs beter afstemmen op het individuele niveau en de specifieke behoeften van elke leerling. Dit vereist dat het team diepgaandere analyses uitvoert van de leerlingontwikkelingen en doelgerichtere evaluaties toepast. Daarnaast is het van belang om ambitieuzere leerdoelen te formuleren en de schoolvisie op burgerschapsonderwijs te versterken, inclusief de concrete uitwerking ervan. De school dient tevens te laten zien hoe zij actief bijdraagt aan het oefenen van maatschappelijke waarden en hoe het taalbeleid verbeterd kan worden om kansengelijkheid te bevorderen. Positieve punten zijn de consequente inzet voor een voorspelbaar en rustig schoolklimaat, wat de betrokkenheid van leerlingen stimuleert. De school biedt een aantrekkelijke en ondersteunende leeromgeving, waarin het team onder leiding van de nieuwe directie en intern begeleider gezamenlijk werkt aan kwaliteitsverbetering. De school kan de resultaten verbeteren door de koppeling tussen vakgebieden en leerresultaten te optimaliseren en meer uitdaging te bieden aan hoogbegaafde leerlingen, zodat het onderwijsaanbod beter aansluit bij de individuele leerbehoeften. Een herstelonderzoek, gepland voor het vierde kwartaal van 2023, zal uitwijzen of de basiskwaliteit van het onderwijs op orde is. Dit onderzoek is essentieel om de effectiviteit van de genomen verbetermaatregelen te beoordelen.