
De resultaten van Rooms Katholieke Basisschool 't Zonnewiel in Almere
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rooms Katholieke Basisschool 't Zonnewiel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool 't Zonnewiel bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool 't Zonnewiel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op 't Zonnewiel
Het fundamentele niveau vormt de essentiële taal- en rekenvaardigheid die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze basis wordt getoetst in groep acht met een doorstroomtoets, cruciaal voor de verdere schoolloopbaan. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamentele niveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te behalen, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Potentieel op 't Zonnewiel
Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender leerdoel, waarbij we streven naar een hogere academische prestatie voor onze leerlingen aan het einde van groep acht. Dit niveau daagt leerlingen uit om hun volledige potentieel te benutten. Voor elke basisschool, inclusief Basisschool 't Zonnewiel, wordt een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld door de onderwijsinspectie. Deze waarde is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van de school en dient als maatstaf voor de behaalde resultaten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool 't Zonnewiel?
Rooms Katholieke Basisschool 't Zonnewiel in Almere, gevestigd aan de Bongerdstraat 4, is een levendige basisschool met 596 leerlingen. Deze school biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs en bereidt leerlingen optimaal voor op hun verdere schoolloopbaan. Wij presenteren hier een gedetailleerd overzicht van de schooladviezen die aan leerlingen van 't Zonnewiel zijn gegeven. Dit geeft inzicht in de doorstroompercentages naar verschillende niveaus van het voortgezet onderwijs. Bekijk de data om een beeld te krijgen van de academische prestaties en de begeleiding die de school biedt. De informatie helpt ouders en leerlingen bij het maken van weloverwogen keuzes voor de middelbare school. 't Zonnewiel streeft ernaar elke leerling een passend advies te geven, gebaseerd op individuele capaciteiten en ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool 't Zonnewiel
Basisschool 't Zonnewiel in Almere is een school met een sterke pedagogische visie. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak, waarbij team, leerlingen en ouders samenwerken aan een positieve en veilige leeromgeving. Ons doel is een gemeenschap te creëren waar elk kind zich thuis voelt en optimaal wordt begeleid in zijn of haar persoonlijke groei naar volwassenheid. Veiligheid en geborgenheid staan centraal in onze schoolorganisatie. Door middel van heterogene groepen, gezamenlijke vieringen en dagelijkse kringgesprekken stimuleren we de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind. Deze aanpak is essentieel, zeker gezien het feit dat veel kinderen tegenwoordig kampen met onzekerheid over hun eigen kunnen. Op 't Zonnewiel voorkomen we dit door veel aandacht te besteden aan sociaal-emotionele vaardigheden en ons onderwijs af te stemmen op de individuele mogelijkheden van elk kind. Onze school kenmerkt zich door een kindvriendelijke sfeer, wederzijds respect, vertrouwen en een sterke onderlinge verbondenheid. We hechten veel waarde aan aandacht voor elkaar en aan een goede samenwerking tussen de school en de thuisomgeving.
Veiligheid en geborgenheid voorop
Respectvol omgaan met elkaar en verantwoordelijkheid nemen
Wederzijds vertrouwen en oprechte aandacht voor elkaar
Hoe bevordert Basisschool 't Zonnewiel de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool 't Zonnewiel hanteert al 25 jaar een duidelijke pedagogische visie gericht op sociale vorming en het creëren van een veilige omgeving voor kinderen. Ons aannamebeleid waarborgt dat alleen collega's worden aangesteld die deze visie delen en actief uitdragen, met continue aandacht voor professionele ontwikkeling. Onze integrale aanpak gaat verder dan het enkel implementeren van methodes zoals de Kanjertraining. We hanteren een doordacht systeem dat op diverse manieren bijdraagt aan de sociale ontwikkeling. Belangrijke pijlers zijn heterogene groepen die samenwerking bevorderen, betekenisvolle vieringen, dagelijkse kringgesprekken, gezamenlijk leren en het cultiveren van wederzijds vertrouwen. Kinderen voelen zich onderdeel van de schoolgemeenschap en dragen mede zorg voor het welzijn van iedereen. De Kanjertraining is een belangrijk instrument dat kinderen handvatten biedt voor positieve interacties met zowel leeftijdsgenoten als volwassenen. Het zorgt voor een uniforme benadering van gedrag binnen het team. Om de sociale en emotionele vooruitgang van leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem van de Kanjertraining. Twee gespecialiseerde collega's analyseren deze gegevens en presenteren de bevindingen aan het team, zodat we schoolbreed gerichte verbeteringen kunnen doorvoeren.
Welke registratiemethoden gebruikt 't Zonnewiel voor sociale opbrengsten?
Basisschool 't Zonnewiel monitort sociale opbrengsten met behulp van de volgende registratievormen:
- Kanjertraining registraties
- Kwaliteitsmeter
- ARBO-evaluaties
Met welke methoden voor sociaal-emotioneel leren werkt de school?
Basisschool 't Zonnewiel zet de volgende methodes in voor sociaal-emotioneel leren:
- Kanjertrainingen
Inspectierapport Basisschool 't Zonnewiel: Kwaliteit en Ontwikkeling
Op Basisschool 't Zonnewiel zetten we ons dagelijks in voor de optimale ontwikkeling van elk kind. Met innovatieve lesmethoden en bewezen onderwijsprincipes stimuleren we groei op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie. Onze ambitie is om de verwachtingen van de onderwijsinspectie te overtreffen. We geloven echter sterk in een gebalanceerde aanpak. Hoewel resultaten op het gebied van lezen, taal en rekenen essentieel zijn, mag de nadruk hier niet onevenredig op liggen. Elk kind is uniek, met eigen talenten en leertempo. Daarom stemmen we ons onderwijs nauwkeurig af op de individuele mogelijkheden, zodat elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. We willen voorkomen dat kinderen een negatief zelfbeeld ontwikkelen door onhaalbare eisen. Daarom prioriteren we de sociaal-emotionele ontwikkeling en personaliseren we ons onderwijs. Een kind is meer dan een toetsresultaat; de kwaliteit van onze school ervaart u door de brede ontwikkeling die wij bieden.