Montessorischool Almere Stad
Randstad 22 113 b
1316 BW Almere

Schoolweging

Schoolweging
28.25
Spreiding
6.42

De schoolweging van Montessorischool Almere Stad - Randstad 22 is 28,25 , met een spreiding van 6,42 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsMontessorischool Almere Stad - Randstad 22Gemeente AmsterdamNederland
LIB174.01174.6175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op Montessorischool Stad lopen er drie meetlijnen inclusief tussenmetingen naast elkaar: Het Montessori LVS (inclusief Muiswerk rekenen en taal) Het Montessori LVS plannen en handelen Het CITO LVS We gebruiken de tussentijdse opbrengsten (Cito 2 x per jaar en Montessorilvs 4 x per jaar) om de ontwikkeling van het kind echt van zo dichtbij mogelijk te volgen en het handelen daarop af te stemmen. Daarbij is die informatie de ondersteuning voor de leerkracht bij haar dagelijkse observatie (LVS plannen en handelen) We werken volgens een vaste verantwoordingscyclus binnen een vaste zorgroute.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

VISIE Elk kind is uniek; dat geven we op school graag de ruimte. Unieke talentontwikkeling: Het Montessorionderwijs van de Almeerse Scholen Groep helpt kinderen te ontwikkelen in de breedste zin van het woord. De focus ligt daarbij op drie gebieden: Persoonsvorming: Wie ben ik? Hoe sta ik in het leven ten opzichte van anderen? Socialisatie: Hoe leef ik samen met anderen in vrijheid en hoe zorg ik voor duurzaamheid en verdraagzaamheid in onze cultuur? Kwalificatie: Wat weet ik en wat kan ik? Dat zie je terug in het Kind Werk Dossier en met name de leerlijnen met de doelen daarin. Dat merk je vooral als je samen met het Kind het Werk Dossier bespreekt. Hoe een kind het doet op school, wordt in het Montessorionderwijs afgemeten aan de hand van deze drie gebieden. Al ons handelen in de praktijk steunt deze opdracht. 2. Het kind is ontdekker van de wereld; de school maakt dat mogelijk. Leer mij zelf te ontdekken, zelf te onderzoeken Montessorionderwijs is er vóór alles op gericht kinderen zelf de wereld te laten ontdekken. 3. Het kind is bouwer van de toekomst; de school wijst daarin de weg. Ons Montessorionderwijs is erop gericht om kinderen te laten groeien van kind mogen zijn tot verantwoordelijke mensen, die actief bijdragen aan de samenleving. Vertrouwen hebben in jezelf, de ander en de wereld om je heen, is een belangrijke sleutel voor het handelen. 4. Het kind is onderdeel van een geheel: de heterogeen samengestelde groep maakt dit mogelijk. Samen werken, samen leren en leven met oudere en jongere leerlingen en leeftijdsgenoten maakt bewust van het feit dat je niet alleen bent, dat je elkaar nodig hebt en dat het fijn is samen te werken. LEES MINDER

help mij het zelf te doen

help mij het goed te doen

help mij het samen te doen

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

De sociale opbrengsten (zie hieronder) worden zichtbaar in het Kind Werk Dossier wat zijn basis heeft in het gegeven dat ieder kind anders leert. Meervoudige intelligenties, maar ook dat sociale opbrengsten zich niet laten vangen in cijfers maar wel in zichtbaar gedrag. Hoe en wat een kind vertelt over zijn dossier, hoe hij samen leert met anderen, hoe hij met teleurstelling en verdriet omgaat: dat wordt zichtbaar in de groep, thuis op het plein in de interactie met volwassenen. De opbrengst is het kind zelf. Uit onze visie Bij ons op school draait het allemaal om: Persoonsvorming: Wie ben ik? Hoe sta ik in het leven ten opzichte van anderen? Hoe leer en leef ik en samen met anderen? Goed leren rekenen, spellen en lezen, kunst en cultuur onderwijs en moderne technieken toepassen. Socialisatie: Hoe leef ik samen met anderen in vrijheid en hoe zorg ik voor duurzaamheid en verdraagzaamheid in onze cultuur?

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: De Zorglijn het Kind Werk Dossier Sociaal Emotionele Vragenlijst Vragenlijsten Sociaal emotionele ontwikkeling

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: De Montessoriwerkwijze. Heterogene groepen (Coach)gesprekken met kinderen en de groep Reflecteren binnen het eigen dossier