
Schoolweging
De schoolweging van An Nasr is 36,00 , met een spreiding van 5,98 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98,55% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, significant hoger dan de inspectienorm (85%) en het vergelijkingsniveau (92,67%). Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een focus op theoretische routes: 23,53% vwo-advies (vs. 18,61% regio) en 11,76% havo/vwo. Opvallend is het relatief hoge percentage vmbo-(g)t-adviezen (41,18%), wat aansluit bij de complexe leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | An Nasr | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op onze basisschool volgen we de ontwikkeling van onze individuele leerlingen nauwkeurig. Een goede ontwikkeling, passend bij het individuele kind, is een zorg van alle betrokkenen (directie, leerkrachten, zorgteam en ouders). Dit komt tot stand door het volgende: analyse van en reflectie op de methodetoetsen voor taal, rekenen, spelling, lezen en begrijpend lezen per groep per leerling (2x per jaar). analyse van en reflectie op CITO toetsen rekenen, taalverzorging, technisch lezen en begrijpend lezen per groep en per leerling; interventies plegen om resultaten te verbeteren; teamtraining op didactisch, pedagogisch gebied en op gebied van gedrag; wij maken gebruik van Parnassys voor de leerlingenadministratie en het leerlingvolgsysteem; voor de categorie-overzichten gebruiken wij het leerlingvolgsysteem van CITO leerling in beeld.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
16,67% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), mogelijk gerelateerd aan de hoge schoolweging. Toch stroomt 66,67% op advies door, wat de betrouwbaarheid van de advisering bevestigt.
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap. Het sociaal-emotionele welbevinden van de leerlingen heeft veel invloed op hun totale functioneren. Onze school besteedt daarom structureel en systematisch aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. We doen dit omdat we onze kinderen willen opvoeden tot verantwoorde burgers. Ze moeten goed voor zichzelf kunnen zorgen en goed kunnen omgaan met de mensen en de wereld om hen heen. De ontwikkeling van de groep en de individuele leerlingen wordt tijdens de groeps(leerling) bespreking besproken (leerkracht en IB’er). In deze gesprekken worden ook mogelijke aanpakken voor een groep of voor een individuele leerling besproken. LEES MINDER
Ik kan hulp bieden en vragen
Ik zeg wat ik voel en vind
Ik kan samenwerken met anderen
Wat is de werkwijze van An Nasr voor sociale ontwikkeling?
Naast de structurele inzet van de Vreedzame School komen de kerndoelen van burgerschapsvorming in alle lessen aan bod. De leerlingen maken al vroeg kennis met het nemen van democratische beslissingen en het structureel samenwerken met anderen.
Welke registratievorm(en) gebruikt An Nasr om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
An Nasr gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien, BOSOS.