
Schoolweging
De schoolweging van De Dubbele Punt is 27,35 , met een spreiding van 4,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95,8% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit toont aan dat de school basisvaardigheden effectief borght, ondanks dalende leerlingaantallen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
45,8% van de leerlingen behaalt het streefniveau, iets onder de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 48,6%. Dit wijst op uitdagingen bij het bereiken van geavanceerde leerdoelen, mogelijk gerelateerd aan de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Van de uitstroom richt 62,5% van de leerlingen zich op theoretische leerwegen (VMBO-T, HAVO, VWO), terwijl 37,5% praktijkgericht advies ontvangt. Dit contrast is opvallend voor een school met een relatief lage schoolweging. Ter vergelijking: in de gemeente Opmeer gaat 80,9% naar theoretische leerwegen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Dubbele Punt | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De leerkrachten houden de vorderingen van de kinderen nauwgezet bij. Dit doen ze door middel van observaties, directe feedback op de gemaakte leerstof, leergesprekken met de kinderen en toetsing. In de kleutergroep maken wij de ontwikkeling van uw kind inzichtelijk met behulp van het volgsysteem van de leerlijnen van Parnassys. In groep 3 tot en met 6 nemen wij diverse methodegebonden- en niet-methodegeboden toetsen af. Momenteel onderzoeken wij welke niet-methode gebonden toetsen wij gaan gebruiken om de kinderen te volgen in hun ontwikkeling.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
20% van de leerlingen presteert onder advies, bijna dubbel zo hoog als het landelijk gemiddelde (11,81%). Dit kan samenhangen met de beperkte mogelijkheden voor differentiatie in kleine groepen. Echter, 60% blijft op adviesniveau, wat aansluit bij de focus op maatwerk in het schoolondersteuningsprofiel.