Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool in Zandvoort

De resultaten van Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool in Zandvoort

Current section: resultaten
Louis Davidscarre 1
2042 Zandvoort

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland en vormt een cruciale indicator voor de kwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Uitblinken in Taal en Rekenen

Het streefniveau biedt een uitdagend doel dat verder gaat dan de basale vaardigheden. Het stimuleert leerlingen om hun potentieel volledig te benutten en hogere academische prestaties te leveren. Voor elke basisschool, inclusief de Hannie Schaftschool, locatie Mariaschool, wordt een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld. Dit percentage is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie en wordt door de inspectie bepaald als een maatstaf voor excellentie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool?

De Hannie Schaftschool in Zandvoort streeft ernaar het maximale uit elke leerling te halen. We volgen de voortgang van onze leerlingen nauwgezet na hun vertrek naar het voortgezet onderwijs. Door structureel contact met mentoren en het ontvangen van rapportgegevens, monitoren we hoe onze leerlingen presteren in het vervolgonderwijs. We ontvangen positieve feedback van middelbare scholen, die aangeven graag leerlingen van onze basisschool te ontvangen. Dit bevestigt dat onze leerlingen goed voorbereid zijn op vervolgopleidingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling Sociale Vaardigheden op Basisschool Zandvoort

Op de Hannie Schaftschool, locatie Mariaschool in Zandvoort, focussen we op de essentiële sociale ontwikkeling van onze leerlingen. We leren hen hoe ze effectief kunnen samenwerken, conflicten op een constructieve manier kunnen oplossen en zelfredzaam kunnen opereren. Deze vaardigheden zijn cruciaal voor een positieve bijdrage aan de maatschappij en creëren een prettige, veilige leeromgeving. Een veilig schoolklimaat is de basis voor succesvol leren en welzijn. Wij stimuleren dit klimaat door actieve betrokkenheid van medewerkers, ouders en leerlingen. De integratie van 21e-eeuwse vaardigheden, mediawijsheid en burgerschapsonderwijs via methoden zoals Rots & Water en Blink versterkt dit proces. Thematisch en groepsdoorbrekend leren bevordert samenwerking en probleemoplossend denken.

Veiligheid en duidelijke structuur

Bevordering van positieve groepsvorming

Proactieve en preventieve aanpak

Hoe bevordert de Hannie Schaftschool sociale competenties?

Onze school zet de Rots & Water training in, een effectieve psychofysieke methode gericht op het versterken van sociale vaardigheden en het creëren van een positief sociaal klimaat. De training hanteert twee kernconcepten: 'Rots', wat staat voor kracht, standvastigheid en duidelijkheid, helpt leerlingen weerbaarheid en zelfvertrouwen te ontwikkelen. 'Water' symboliseert flexibiliteit, communicatie en empathie, essentieel voor harmonieuze interacties en conflictbeheersing. Door een combinatie van fysieke oefeningen, reflectie en groepsgesprekken ervaren leerlingen deze concepten direct, wat leidt tot dieper begrip en positieve gedragsverandering.

Welke methoden gebruikt de school voor het meten van sociale resultaten?

Wij monitoren de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig met behulp van het volgende registratiesysteem:

  • IEP Hart & Handen voor sociale opbrengsten

Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken we gebruik van bewezen methodieken:

  • School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
  • De Rots & Water weerbaarheidstraining

Wat zegt de inspectie over de school?

Resultaten | Hannie Schaftschool/ locatie Mariaschool in Zandvoort | [2025] Schoolregister