Alle basisscholen in Wekerom
Wekerom, een plaats met een hechte gemeenschap, biedt ouders een specifiek type basisonderwijs. In tegenstelling tot grote steden met een breed scala aan scholen, concentreert Wekerom zich op één school die aansluit bij de lokale behoeften. De enige basisschool in Wekerom telt momenteel 258 leerlingen, wat de school een relatief intiem karakter geeft. Deze unieke situatie maakt het voor ouders die in Wekerom wonen, duidelijk welke school beschikbaar is en hoe deze past binnen de gemeenschap.
1
Aantal basisscholen
258
Leerlingen
96.87%
Fundamenteel niveau
68.23%
Streefniveau
33.27
Schoolweging
Onderwijsconcepten in Wekerom
Het onderwijsaanbod in Wekerom is eenduidig en gericht op één specifiek onderwijsconcept. De school valt onder de categorie 'Overige', wat betekent dat het een eigen, wellicht traditionele of specifieke, pedagogische aanpak volgt die niet direct onder een van de meer gangbare onderwijsconcepten (zoals Dalton, Montessori, etc.) valt. Dit concept is uniek voor Wekerom en past bij de lokale context en visie op onderwijs. Deze focus zorgt voor coherentie en duidelijke lijnen in het onderwijs.
Denominaties in Wekerom
Geen denomaties beschikbaar
Scholen per onderwijsconcept in Wekerom
Alle reguliere basisscholen in Wekerom
Wat kunnen we zeggen over de gem. schoolweging van basisscholen in Wekerom
De basisschool in Wekerom heeft een schoolweging van 33.27. Deze waarde geeft een indicatie van de sociaal-economische achtergrond van de leerlingenpopulatie en de complexiteit van de onderwijsbehoeften. Een hogere schoolweging betekent doorgaans dat een school te maken heeft met een groter aandeel leerlingen uit minder bevoorrechte milieus, wat extra uitdagingen kan meebrengen voor het onderwijs. Ondanks deze specifieke demografische kenmerken, is de school toegewijd aan het bieden van kwalitatief hoogwaardig onderwijs aan al haar leerlingen.
Wat kunnen we zeggen over de resultaten van de basisscholen in Wekerom
Wat betreft de onderwijsresultaten, behaalt de basisschool in Wekerom solide scores. Het fundamentele niveau, dat de beheersing van basisvaardigheden zoals taal en rekenen aangeeft, is met 96.87% bovengemiddeld. Dit suggereert dat de meeste leerlingen een sterke basis meekrijgen. Op het streefniveau, dat meer uitdagende leerdoelen omvat, behaalt de school een gemiddelde van 68.23%. Deze resultaten tonen aan dat de school zich richt op zowel het fundamentele als het streven naar verdieping in het leerproces van de leerlingen.