Alle basisscholen in Velp
Velp, een charmante plaats in Gelderland, biedt een intieme en overzichtelijke onderwijsomgeving voor basisschoolleerlingen. Met één basisschool in de plaats, die 133 leerlingen telt, is er sprake van een hechte leergemeenschap. Deze individuele school is in staat om diepgaande aandacht te schenken aan elke leerling, wat kan leiden tot een persoonlijkere benadering van het onderwijs. De compacte schaal van het onderwijsaanbod in Velp draagt bij aan een herkenbare en veilige omgeving voor kinderen en ouders.
1
Aantal basisscholen
133
Leerlingen
90.28%
Fundamenteel niveau
56.94%
Streefniveau
30.92
Schoolweging
Onderwijsconcepten in Velp
De enige basisschool in Velp hanteert het Jenaplan-onderwijsconcept. Dit concept benadrukt de ontwikkeling van de hele persoon in een gemeenschappelijke leeromgeving, waarbij zelfstandigheid, samenwerking en verantwoordelijkheid centraal staan. Leerlingen leren in 'stamgroepen' van verschillende leeftijden, wat een dynamische en interactieve leerervaring creëert. Het Jenaplan-onderwijs in Velp biedt dus een specifieke pedagogische aanpak die gericht is op sociale en emotionele ontwikkeling naast de cognitieve vaardigheden.
Denominaties in Velp
Geen denomaties beschikbaar
Scholen per onderwijsconcept in Velp
Alle Jenaplan basisscholen in Velp
Wat kunnen we zeggen over de gem. schoolweging van basisscholen in Velp
De enige basisschool in Velp heeft een schoolweging van 30.92, wat indicatief is voor de sociaal-economische samenstelling van de leerlingenpopulatie. Deze waarde, relatief gemiddeld, suggereert dat de school te maken heeft met een diverse groep leerlingen, waarbij mogelijk extra aandacht nodig is voor ondersteuning van leerlingen uit verschillende achtergronden. Het beheer van deze schoolweging duidt op een school die proactief inspelen op de behoeften van al haar leerlingen, ongeacht hun achtergrond.
Wat kunnen we zeggen over de resultaten van de basisscholen in Velp
Wat betreft de onderwijsresultaten, behaalt de basisschool in Velp een gemiddelde score van 90.28% op het fundamentele niveau. Dit percentage geeft aan dat de overgrote meerderheid van de leerlingen de basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en lezen goed beheerst. Op het streefniveau, dat meer uitdagende cognitieve vaardigheden meet, scoort de school gemiddeld 56.94%. Deze resultaten tonen aan dat de school zich inspant voor zowel de basisscholing als de ontwikkeling van complexere vaardigheden bij haar leerlingen.