Alle basisscholen in Sloten

Het pittoreske Sloten, hoewel compact van omvang, biedt een hechte en gemeenschapsgerichte omgeving voor gezinnen. Op het gebied van basisonderwijs kenmerkt Sloten zich door een specifieke structuur. De stad telt één basisschool, die momenteel onderwijs biedt aan 94 leerlingen. Deze geconcentreerde onderwijsomgeving draagt bij aan een persoonlijke benadering en sterke betrokkenheid van zowel leerkrachten als ouders, wat ten goede komt aan de ontwikkeling van elk individueel kind.

1

Aantal basisscholen

94

Leerlingen

100.00%

Fundamenteel niveau

61.90%

Streefniveau

27.90

Schoolweging

Onderwijsconcepten in Sloten

De basisschool in Sloten hanteert een overige onderwijsconcept. Dit concept, dat de enige vertegenwoordiger is binnen de lokale onderwijsomgeving, duidt op een specifieke pedagogische aanpak die niet direct onder de gangbare noemers zoals Dalton of Montessori valt. Het 'overige' concept benadrukt mogelijk een unieke, op maat gemaakte benadering van lesgeven die aansluit bij de specifieke behoeften en kenmerken van de leerlingenpopulatie in Sloten.

Overige1

Denominaties in Sloten

Geen denomaties beschikbaar

Protestants-Christelijk1

Scholen per onderwijsconcept in Sloten

Alle reguliere basisscholen in Sloten

Wat kunnen we zeggen over de gem. schoolweging van basisscholen in Sloten

De schoolweging in Sloten bedraagt gemiddeld 27.9 voor de ene basisschool die de stad rijk is. Deze waarde, die ook het totale gewicht voor alle scholen vertegenwoordigt gezien de unieke setting, biedt inzicht in de sociaal-economische achtergrond van de leerlingen. Een lagere schoolweging, zoals in Sloten, duidt doorgaans op een minder complexe leerlingenpopulatie wat betreft achtergrondfactoren, waardoor de school mogelijk gerichter kan inzetten op de algemene leerontwikkeling.

Wat kunnen we zeggen over de resultaten van de basisscholen in Sloten

Wat betreft onderwijsresultaten toont de Sloter basisschool solide prestaties. Op het fundamentele niveau wordt een gemiddelde van 100.0% behaald, wat impliceert dat alle leerlingen de basisvaardigheden volledig beheersen. Het streefniveau, dat meer uitdagende vaardigheden omvat, laat een gemiddelde van 61.9% zien. Deze resultaten weerspiegelen de inzet van de school om leerlingen zowel een sterke basis te bieden als hen uit te dagen om zich verder te ontwikkelen in hun leerproces.