Alle basisscholen in Opeinde

Opeinde is een kleinere gemeenschap, maar biedt wel een focus op lokaal onderwijs. Met één basisschool bedient Opeinde in totaal 122 leerlingen. Deze school vormt een centraal onderdeel van de gemeenschap en speelt een belangrijke rol in de educatieve ontwikkeling van de jeugd in Opeinde. Ouders in Opeinde kunnen rekenen op een geconcentreerde en toegankelijke onderwijsinstelling die aansluit bij de behoeften van de lokale bevolking.

1

Aantal basisscholen

122

Leerlingen

96.05%

Fundamenteel niveau

54.80%

Streefniveau

28.68

Schoolweging

Onderwijsconcepten in Opeinde

Aangezien Opeinde slechts één basisschool heeft, valt deze onder het onderwijsconcept 'Overige', wat doorgaans duidt op een reguliere lesmethode die zich aan de standaardcurriculumvereisten houdt. Dit betekent dat de school een algemeen erkende aanpak volgt, waarbij de focus ligt op het aanbieden van een solide en gestructureerde leeromgeving voor alle leerlingen. De school werkt binnen de kaders van het Nederlandse onderwijssysteem om een brede en evenwichtige educatie te garanderen.

Overige1

Denominaties in Opeinde

Geen denomaties beschikbaar

Protestants-Christelijk1

Scholen per onderwijsconcept in Opeinde

Alle reguliere basisscholen in Opeinde

Wat kunnen we zeggen over de gem. schoolweging van basisscholen in Opeinde

De enige basisschool in Opeinde heeft een relatief lage schoolweging van 28.68. Deze waarde ligt onder het landelijke gemiddelde van 29.75, wat suggereert dat de leerlingenpopulatie in Opeinde over het algemeen minder complexe socio-economische uitdagingen kent. Dit kan een positieve invloed hebben op de geboden onderwijskwaliteit, aangezien de school zich meer kan richten op de basisbehoeften van de leerlingen zonder de extra complexiteit die een hogere schoolweging met zich meebrengt.

Wat kunnen we zeggen over de resultaten van de basisscholen in Opeinde

De basisschool in Opeinde laat sterke prestaties zien op het gebied van kerncompetenties. Het fundamentele niveau bedraagt 96.05%, wat boven het landelijke gemiddelde van 95.6% ligt. Dit geeft aan dat een zeer hoog percentage van de leerlingen de basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en lezen goed beheerst. Hoewel het streefniveau met 54.8% iets onder het landelijke gemiddelde van 58.0% ligt, blijft de school gefocust op het continu verbeteren van de leerprestaties en het uitdagen van elke leerling om hun volledige potentieel te bereiken.